
A.- Balancí de vàlvula.
B.- Tapa de vàlvulas.
C.- Pasatge de admisió.
D.- Culata de cilindres.
E.- Cambra refrigeració.
F.- Bloc de motor.
G.- Càrter de motor.
H.- Lubricant.
I.- Eix de llevas.
J.- Regulador de vàlvula.
K.- Bugia.
L.-Pasatge d'escapament.
M.- Pistó.
N.- Biela.
O.- Puny de biela.
P.- Cigonyal.
Vàlvula d'admissió/Vàlvula d'escapament: la vàlvula d'admissió quan baixa el pistó baixa deixant entrar la barreja/ la valvula d'escapament deixa sortir els gasos cremats per el tub d'escapament.

Bugia: és l'encarregada de subministrar l'espurna d'encès a la cambra de combustió.

Cambra de combustió : és l'element en dins el qual una mescla de combustible i aire es cremen.

Pistó: té la funció de lliscar-se alternativament dins la seva guía (cilindre). El pistó reb o transmet forçes en forma de pressió de un líquid o d'un gas.

Cigonyal: recull la força de l'explosió i ho converteix en part del motor en determinades revolucions. Durant el funcionament esta sotmés als violents esforços provocats per les explosions i les reaccions degudes a l'acceleració dels òrgans dotats del moviment alternatiu

Biela: transmet l'esforç del pistó al cigonyal al qual s'uneix pel seu extrem inferior. realitza la funció de transformar el moviment alternatiu del pistó en giratori del cigonyal.

Càrter: ha d'estar sellat i compleix la funció de càmara de recompressió.

Publica un comentari a l'entrada